Presiunea corecta din anvelope

Cand vine vorba despre presiunea corecta din anvelope, trebuie sa tii cont de cateva lucruri esentiale: unde si cum folosesti bicicleta, care este greutatea ta si ce sistem folosesti ÔÇô tubeless sau cu camera?

Pentru o presiune corect─â, ai nevoie de o pomp─â bun─â! Click aici pentru a vedea pompele noastre.

Odata ce ne vom raspunde acestor intrebari, vom stii exact care este presiunea corecta din anvelopa, dar sa le luam pe rand. In primul rand, orice anvelopa are mentionata pe peretele anvelopei presiunea minima si pe cea maxima. Desigur, fac─â mergi la presiune maxim─â, bicicleta va s─âri de pe o piatra pe alta ╚Öi de pe o r─âd─âcin─â pe cealalt─â, iar controlul t─âu va avea mult de suferit. Doar pe asfalt po╚Ťi rula la presiune maxim─â, c─âci acolo nu te deranjeaz─â nicio denivelare. Dac─â mergi la presiunea minim─â sau sub aceasta, este posibil ca anvelopa s─â sar─â de pe jant─â sau s─â faci pan─â.

├Äns─â, la munte, majoritatea cicli╚Ötilor prefer─â o presiune sc─âzut─â, deoarece ofer─â mai mult─â aderen╚Ťa. Cazul ideal pentru un rider de 75 de kg, cu o biciclet─â de munte ╚Öi anvelope 29 x 2.2, este o presiune de 1.6 bar ÔÇô ├«n condi╚Ťiile ├«n care ai anvelopele f─âcute tubeless. Altfel, dac─â folose╚Öti camer─â, presiunea ideal─â cre╚Öte la 1.8 bar. De ce o cre╚Ötem? Ca s─â evit─âm riscul unei pene de cauciuc. ╚Üine cont ╚Öi de faptul c─â o anvelop─â mai lat─â ├«╚Ťi ofer─â posibilitatea de a rula la o presiune mai joas─â. Pratic, pe m─âsur─â ce balonajul anvelopei cre╚Öte, poate fi sc─âzut─â presiunea propor╚Ťional. Astfel, pentru o anvelop─â cu o l─â╚Ťime de 3.0 inch, presiunea la care se ruleaz─â poate fi de 1.2 bar. O anvelop─â cu o l─â╚Ťime mic─â, de 2.1 inch spre exemplu, ar trebui s─â aib─â o presiune mai mare, de aproximativ 2 bar, deoarece balonajul fiind mic, apare riscul de pan─â.

Prin pan─â ├«n╚Ťelegem prinderea camerei ├«ntre jant─â ╚Öi un obiect dur, moment ├«n care apar dou─â g─âuri ├«n camer─â. Acesta se nume╚Öte snake byte. ├Än cazul sistemelor tubeless, camera nu mai exist─â, iar ├«n interiorul anvelopei se introduce un lichid special care etan╚Öeaz─â g─âuri cu o m─ârime de p├ón─â la 1cm eficient. Spre exemplu, dac─â iei un spin, lichidul va etan╚Öa imediat gaura din anvelop─â. A╚Öadar, dac─â dore╚Öti s─â rulezi la presiuni joase, este necesar s─â transformi anvelopele tubeless ÔÇô pentru acest sistem, ai nevoie de o anvelop─â specific─â tubeless ╚Öi de o jant─â compatibil─â tubeless.

├Än concluzie, pentru ╚Öosea putem merge chiar ╚Öi cu presiunea maxim─â recomandat─â pe anvelop─â. ├Än off-road, se ├«nt├ómpl─â opusul, fiind de preferat s─â rul─âm la o presiune mai joas─â pentru o aderen╚Ť─â mai bun─â. ├Äns─â, po╚Ťi rula la o presiune foarte joas─â doar dac─â ai anvelope tubeless, altfel trebuie s─â ╚Ťii presiunea ceva mai sus.